5 days to go..

Nu börjar det verkligen närma sig.. SNART ÅKER JAG!!

21 timmar ensam på ett flygplan, högt uppe bland molnen; där befinner jag mig snart.

Nu börjar resfebern dyka upp.. packningen ska finslipas.. allt nödvändigt ska inhandlas.. och adjö till nära och kära är snart ett minne blott.

Jag insuper för tillfället den rena, svenska luften för att snart utbyta denna mot kvav, kvalmig och asiatisk luft blandad med avgaser!

Många funderingar kretsar i mitt huvud; Kommer jag trivas? Kommer jag gilla Taiwan? Hur kommer maten smaka? Hur kommer allt att bli?
Det blir ett äventyr utan dess like.. och jag ser fram emot detta med blandad förtjusning.

Jag tänkte ifall jag skulle strunta i att lägga upp bilder, och sedan komma hem i januari:
- pratandes mandarin
- X antal kilo tyngre som en professionell asiatisk sumobrottare
- och med en importerad taiwanes i bagaget.

Vad tror ni om det?

Nej, skämt och sido, så får ni nog aldrig se mig.. men man kan ju alltid fantisera!!

Nu ska jag nog kolla igenom min packning, hej så länge!


Semesterns 1:a äventyr

Onsdag förmiddag
Jag, Elin och Ida satte oss på cyklarna och trampade de dryga 7 mil runt Runn.
Alle man på däck!!


Stop 1: Efter ca 5 minuters trampande kapitulerade Elin cykel.

Stop 2: Eftersom felet var så allvarligt blev vi kvar i Torsång i ca en timme innan vi kunde trampa vidare.


Stop 3: En ofantligt god lunch på Gamla Staberg.





Äntligen kom vi till Borlänge Kommun!

Och vi hittade en mysig stuga i skogen som fanns till uthyrning!!

Summa summarum: En härlig dag i solen, med väldigt trevligt sällskap!

SEMESTER

Nu när alla andra har avslutat sina semestrar så påbörjar jag min =)
Jobbade sista dan idag, och nu väntar 2 veckors semester innan jag drar.
15 dagar kvar exakt.
Resfebern börjar komma och jag har börjat fundera hur jag i hellsike ska klara av att packa. Får ENDAST ha 20 kg packning + handbagage.
Även om jag ska till ett väldigt shoppingvänligt land så vill jag ju ha med mig mycket av mina egna kläder..

Idag efter jobbet mötte jag upp Camilla och vi gick å lunchade på thai, sen en sväng på kupolen, därefter hem till mig.
Väldigt trevligt =) Hon drar till Hawaii om en vecka, och nu har verkligen alla åkt utom vi..


Kräftor m.m.

I lördags åkte jag, Maria och Anna en sväng till Dammsjön för att njuta av solen, men den var tyvärr rätt frånvarande.

Kvällen bjöd på en liten tidig avskedsmiddag.. Jag åker ioförsig inte än på 3 veckor men mina kompisar åker bort nu i dagarna så då tog jag saken i egna händer och bjöd på en uppskattad 3-rättersmiddag.








På söndagen var vi sega efter lördagens fest och det blev häng på studsmattan, en del läsning, mat på Max och ett dopp i Dammyran.




Fina dagar

Anna har fyllt år.. och kom in på Ortopedingenjör i Jönkan, och det firades såklart av oss som är hemma



Efter god tårta, kaffe och ett glas Asti fortsatte vi med minigolf.
Ni behöver inte ens fundera på vem som vann.. Jag såklart =)



Det fina vädret har hittat tillbaka och det har också blivit kajakpaddling, blåbärs- och hallonplockning samt utegympa.

Biljetten är bokad och den 2 september sätter jag mig på flyget mot Taiwan.. Nedräkningen har börjat!!

RSS 2.0