Blåst av en uteservering..

.. i ren ordabemärkelse.
Ni som bor i Borlänge vet att det var stormvarnning utomhus igår.
Jag trotsade vädrets makter och tog mig de ynka meterna ner till stadens centrum för att fika med Maria. Jag gick förbi ett annat café på vägen och precis då när jag passerar uteserveringen och deras uppsatta staket slår stormen till.

Ett av staketen sliter sig loss från byggnationen och rent utsagt kastas ut på gatan, rakt mot mig, rakt PÅ mig.
Jag vart alltså träffad av en uteservering. Som tur var klarade jag mig utan större skador.
Men tänk om det varit ett litet barn som gått där istället för mig? Skärpning café Esplanad!

En trevlig fika med Maria blev tillslut av, och en välbehövd paus i mitt tentaplugg. Sedan tog jag mig till gymmet, för att sedan läsa det sista av dagens studier.

Idag har jag tenta kl. 14 och sitter nu och läser det sista, både för idag och för tentan imorgon.

Tjaa!!

Elin elin elin..

Jag saknar dig Elin, vi saknar dig allihopa.. nu nu är det dags att komma hem från Österrike snart så vi hinner ses innan jag åker till andra sidan jorden. <3




Sista dagen innan tenta 1 är avklarad, sista timmarna med plugg nu.. sen snart, det efterlängtade sommarlovet =)
Vädret i helgen sen inte heller ut att bli helt fel, +25 grader lördag söndag och måndag =) Jag klagar inte!!

Det ser ut å lösa sig..

Kom precis hem efter att ha varit på jobbintervju för sommaren, hon skulle bara ringa min referens och sen höra av sig till mig i veckan. Så om allt går som jag vill jobbar jag inom hemtjänsten i sommar.. och får gå introduktion nästa vecka.
Hoppas, hoppas!!
Det skulle verkligen vara underbart.
Tur att man har omtänksamma kompisar, tack Sandra och Ida H =)

Sista dagarna med tentaplugg nu, sen har jag sommarlov. Fredag kl. 14.00 infinner sig friheten =)

Igår när jag var ute och åkte inlines höll en olycka på att inträffa. Jag mötte en hundägare med en tax, och som jag märkt när man åker inlines, så har hundar en tendens att rycka ifrån kopplet mot mig.
Och just denna tax hoppar verkligen över vägen och mot mig, jag höll alltså på att köra över en tax. Men som tur är hann jag undvika detta genom att fort som fan svänga åt sidan. Haha, hade kunnat sluta riktigt illa.

Nu ska jag fortsätta med min lagbok.

Hej hej!!

Sista rycket

Om en vecka är alla tentor avklarade, jag håller på med det sista på flytten och jag har äntligen sommarlov =)
Fram tills dess ska det läsas, räknas, funderas och analyseras.. tentaplugg för fulla muggar alltså!!
En del träning har jag också tänkt hinna med.

I onsdags hade vi en trevlig kväll hemma hos Emil, och min kamera var dessvärre inte närvarande på denna trevliga tillställning. Innan vi gick på förfesten tog vi tjejer en fördrink hemma hos mig.

.                                                                                Kameran kom fram under småtimmarna, och som synes på bilderna är killarna inte alltför muntra och pigga..

Jag och Klara var däremot lite piggare... men bara lite.


Igår fyllde syrran "moppe", och det bjöds på tårtkalas.


Jag och Anna var såklart tvungna att ta oss en tur på moppen. Lägg märke till Annas snygga silverfärgade hjälm.


Idag har jag inte gjort något märkvärdigt, bara plugg och träning.. mitt liv är inte så mångsidigt den kommande veckan.
Men nedräkningen till friheten har börjat...

Trevlig helg!


Elin, detta är tillägnat Dig

Denna tisdag har hittills varit väldigt intensiv.. jag hade fram tills lunch suttit hemma och pluggat i lugn och ro. Men sen invaderade Maria min uppochnervända lägenhet för en kopp kaffe, då vi senare åkte till Fågelfyra (sopstationen här i stan) för att slänga diverse bråte. Då vi båda flyttar nästa helg så var detta en alldeles ypperlig idé.
I spöregn sprang vi fram och tillbaka med diverse saker. Vi sa hejdå till Marias cykel och välkomnade en ny lite senare, en svart fin kärringhonda =). Ett riktigt bra köp måste jag säga.

Innan vi köpte cykeln så satt vi i bilen och lyssnade på Christer i P3, och då dagens samtalsämne var snålhet kände jag att jag var tvungen att ringa in och berätta om dig Elin.
Länk till programmet kommer här nedan: (jag kommer in efter 12.30 minuter)

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1755853&BroadcastDate=&IsBlock=

Inget illa menat Elin!
Jag känner verkligen inte igen min röst.. haha!!

Bilresan med Maria var att bli ännu roligare, med hennes bilkörning och otaliga felkörningar.. sist åkte vi en sväng till Kupolen, och jag tog det kloka beslutet att promenera hem den sista bilen. Nu är det färdigåkt med Maria för dagen!

Åter till plugget.
Hej så länge!


Jönköping

Nu sitter jag och inväntar mitt tåg som ska ta mig hem till Dalarna efter en kanonhelg med tjejerna i Jönköping.
Tog mig tillsammans med Anna och hennes föräldrar i bil i fredags, där jag sedan blev avsläppt i Alingsås för att ta tåget den sista biten.
Kom fram i fredags kväll, då det blev häng med Sara och Micke.
Lördag morgon tog vi oss till marknaden.. sen en tur på stan. Mötte upp de andra tjejerna för en lunch, och det kändes som det var igår vi sågs.. ändå sågs vi senast i december, den här våren har verkligen gått fort.


På kvällen lagade vi tacos, drack vin och hade det väldigt trevligt. Jättekul att träffa er igen tjejer =)
Lite bättre, lite finare, lite mera San Tropez!!

Senare på kvällen bar det av till kåren. En riktigt rolig kväll!!

Igår blev det en god och välbehövs brunch med Sara och Micke på O'Learys, en film och en promenad runt Munksjön på kvällskvisten.

Nu ska jag packa det sista för att strax ta mig till tågstationen, där en 6 timmar lång resa väntar.

Tjaa!!

Kaffe och lagar

Nu sitter jag här i en uppochnervänd lägenhet, nergrävd i min lagbok, sörplandes en kopp starkt svart kaffe.
Jag har många bollar i luften för tillfället.. och jag hoppas att allt tillslut ska falla på plats.
På två veckor ska jag lyckas flytta ut lägenheten, plugga och skriva två tentor, träna, försöka fixa ett sommarjobb samt vara sådär lagom social.
Nåja, jag hoppas allt löser sig tillslut.

Igår tog jag mig en liten roadtrip till mormor och morfar i Hofors, där jag bjöds på god lunch och trevligt sällskap.
Hann även med en del pluggande och en tur på inlines, samt avslutade kvällen hemma hos Rämgård. Jag, Maria och sisådär 10 killar satt bänkade framför tv:n och tittade på fotboll, Wigan - United. Jag måste påstå att det blir roligare att titta på fotboll för varje gång.. Mickis, vi kanske kan kika på en match ngn dag om du har lust?!

Idag ska jag som sagt försöka hinna med allt som står på min agenda:
plugga
packa flyttlådor
träna
sist men inte minst hänga med Sandra och Maria.

Så för att hinna med allt måste jag nog återgå til studierna nu.

Hej så länge!

En fullspäckad helg

Efter påstridiga kommentarer om att min blogg handlat mestadels om Maria så ska jag i fortsättningen försöka dela med mig av mitt liv på bästa möjliga sätt.. med lite förändring iallafall!!
Trots detta så har Maria tagit upp stor del av min tid under våren och jag vill såklart hedra henne genom att utnämna henne till Tjuren Ferdinand 2009:

Visst är likheten slående? ;)

Det blev ingen Stockholmsresa i fredags, blev plugg och träning istället.

Har varit en fullspäckad helg med mycket träning i kombination av alkoholintag.. ingen bra kombination dock.
En väldigt trevlig förfest hemma hos mig i lördags där Svenne Banan spelades dunkade ur högtalarna.
Här kommer ett axplock från kvällen:


Efter förfesten drog vi ner till Bolanche, för att senare hamna på efterfest med Mickis och Martina.
Vid 7-snåret igår morse tog vi oss hemåt.. och jag kan inte påstå att jag var alltför pigg igår.
En riktigt kul lördag iaf =)

Morgonens 4-timmarslektion i förvaltningsrätt var inte alltför uppiggande, och eftermiddagen har jag spenderat sittandes framför datorn och lyssnat på föreläsning.

Nu blir det snart att dra iväg på Friskis för dagens träningspass.

Resa är bokad och det blir stor reunion i Jönköping till helgen =) (Elin, vi hade önskat att du också var med).
Blir en lång bilresa med Anna ner till Göteborg, för att sedan ta bussen upp till Jönkan på fredag kväll alt. lördag morgon.
Kul ska det allt bli =)

GRATTIS MARIA =) Jag är jätteglad för din skull!!

Tja!

Torsdag

Ingen har väl lyckats undgå alla rubriker gällande svininfluensan, men jag måste säga att min kära vän Maria gått till överdrift vad gäller denna sjukdom.
Hon har förberett sig psykiskt för att inta en stuga i skogen med diverse införskaffade konserver, för att när resten av världsbefolkningen sjuknar in, kunna överleva djupt inne i skogens dunkla rum.
Man kan ju överdriva.. och man kan ju överdriva.
Så igår hamnade jag inne på Hannah Graafs blogg och vad skrev hon inte om? Jo, hon hade exakt samma teori som Maria, om att bunkra upp med konserver och flytta ut i skogen.. Vart är världen på väg egentligen?

Skyndade mig senare iväg på gympa, och tänkte göra dagens insats och ta ut mina överfulla sopor. Där i trappuppgången, stressad som jag var, spricker kompostpåsen och gamla grönsaker och gammalt klet lägger sig som ett lager på golvet. Så det var bara att plocka upp gegget och sedan bege mig vidare till Friskis.
Efter att ha uträttat dagens svett och flås tog jag en snabb dusch och gjorde iordning lite middag.

Sen åkte jag till Mickis. Vi som var där påtryckte starkt att hon skulle fylla i ångerblanketten och.. jag tror vi lyckades!!
Tidigare på dagen hade jag suttit hemma och pluggat, dagen till ära läste jag om just distans- och hemförsäljningslagen. Kvällen bjöd annars på fika och tv-tittande i trevligt sällskap =)

Nu idag har jag pluggat, och kört flyttlass upp till berget.. snart är det dags.
Om 3 veckor flyttar jag hem till mor och far över sommaren, på både gott och ont.

Som tur är kommer jag ha trevligt sällskap i krokarna =)

Imorrn blir det en dagstur till Estocolmo, lite miljöombyte för några timmar iallafall.. omväxling förnöjer som man brukar säga!!

Hej svejs!

Supersug!!

Gårdagskvällen bjöd på många skratt. Tog mig trampandes på cykeln hem till Mickis, där jag först möttes av en studsande och hoppande Thea på en sån där studsboll man hade när man var liten. Efter en stunds hoppande, hoppade hon tillslut i säng och jag och Mickis tog oss in i vardagsrummet där denna enorma skapelse uppenbarade sig:
Lux 1En Lux 1 Royal.

Mickis precis nyinförskaffade super-duper-turbo-dammsugare!!
Och här pratar vi om ÅRETS IMPULSSKÖP.

Majsan, jag trodde inget skulle kunna slå ditt impulsköp av boxningssäck, men det här slår allt!!

Mickis hade tidigare på kvällen fått besök av två muntra dammsugarförsäljare, som visat vad de hade att erbjuda.. vilket supersug!! Den har dammsugaren har alla finesser man kan tänka sig, ja.. även alla finesser man INTE kan tänka sig också för den delen. Slutpriset för denna manick slutade iallafall på över 12.000kr.... (!!!!!) Tro det eller ej!!

Senare på  kvällen komGissi förbi, för att hjälpa oss få igång Internet, som inte fungerade (vilket senare visade sig inte vara vårt fel, tjejer kan faktiskt!!), det var fel på ComHem.

Vi hade ett långt, djupt samtal gällande denna super-dammsugare och tillslut övervägde Mickis att ta fram ångerblanketten, som jag starkt påtryckte!! Nu är det bara vänta och se vad hon kommer fram till.

Hur tycker ni hon ska göra? Ska hon behålla super-duper-dammsugaren och ha ett kliniskt rent hem, eller ska hon lägga pengarna på någonting annat?

Gårdågen bjöd förövrigt på plugg i det tråkiga vädret, en löptur,samt ett jätteroligt pass på Friskis, CirkelFys.. jag och Majsan pumpade och flåsade till tusen!!

Nu sitter jag här med näsan nergrävd i mina böcker igen, och med en välförtjänt träningsvärk sen min kanske överdrivna träningsdos.

Hej så länge!!


Maj är äntligen kommen

Nu har våren kommit för att stanna.
Träden är gröna och pollen har verkligen visat sitt sanna jag.

Sista april firades med kära vänners sällskap. Kunde inte blivit bättre. Sol, årets första grillning och gitarrspelande.
Det togs en hel del bilder under kvällen, rentutsagt 125 stycken, och som ni förstår så kan jag endast visa ett urval.



En väldigt trevlig sista april helt enkelt =)

För övrigt så har helgen bjudit på sol, mera sol, glass i Torsång, en del mopedåkande på syrrans nyinskaffade EU-moppe, lite plugg, löpning runt älven med Ida * 2.

Jag var för ovanlighetens skull med syrran i stallet igår, och fick som uppdrag att ta mig upp på en smal, hög stege till höloftet för att packa hö. Det gick bra.. ända tills jag kom ut ur stallet då hela min näsa svullnade upp.
Jag är alltså allergisk mot hö också. YES!! Inga mer höloft för mig!

Igår kväll var det grillning hemma hos mamma och pappa, sedan tog jag mig ner till Mickis och kikade på toppmatchen (enligt henne!!!) Real Madrid - Barcelona. Jag är inte ett dyft intresserad av att kika på fotboll, men vad gör man inte för lite trevligt sällskap..

Nu ska jag gräva ner mig i böckerna, innan jag kan unna mig lite inlinesåkning i solen.

Tja!

RSS 2.0