En minst sagt sömnlös natt

Har precis vaknat efter en minst sagt sömnlös natt. Min granne väckte mig vid 2-tiden av ett fruktansvärt oljud (kan liknas vid en efterfest) som fortsatte ända till 5-tiden. Alltså har jag inte sovit speciellt mycket inatt. Det är fest i den lägenheten jämt och jag har tröttnat! Öronproppar hjälper inte, de dämpar på ett sätt så det nästan låter högre när man lutar örat mot kudden.

Gårdagen bjöd på lunch med Maria och UB på thai, och en del diskussioner gällande Korea, blåa män och diverse andra samtalsämnen. Väldigt trevligt!
Kvällen spenderades hemma hos familjen med god middag och Lets Dance.
Idag flyttar Anna hem, vilket betyder att vänskapskretsen utvidgas med ännu en person denna vår. =)
Det blir ingen flytt för Tobbe i helgen, de har nollningsavslutningsfest ikväll, så han kommer hem på tisdag istället.

Ska avsluta detta inlägg med att berätta om en av många roliga konversationer med Maria, denna gällande hennes då nyinköpta halsband med boktaven B.
Jag säger: - Maria, varför köpte du ett B?
Maria svarar: - Jag skulle köpa ett M, men det var slut, så jag köpte ett B istället.
Hahaha, typiskt Majsan. Därifrån kom uttrycket och smeknamnet Baria (baria.blogg.se).

Ha en bra dag!

Vem ska bort: Pontus, Tobbe eller jag?


Äntligen fick jag lax i ugn!

Morgonen började dåligt, jag kände mig sjuk och låg och frös under en filt. Blev lite plugg gjort iallafall, och sen var det dags för ännu en mattelektion tillsammans med otaliga kineser och indier.
Majsan hade pratat in ett meddelande på min mobil under lektionen, vilket gjorde mig väldigt glad: "Hej, jag bjuder på lax i ugn ikväll efter spinningen".
Måste klargöra det här med lax i ugn för er som inte förstår. Maria har pratat om hennes lax i ugn i ca tre års tid och alltså först idag fick jag turen att njuta av denna festmåltid på kvarteret Skuld, som hon bor på. Komiskt namn på kvarteret, eller hur?!
Innan maten tog vi oss till Friskis för en timme spinning puls, jag kände mig lite bättre och kom fram till att jag är alldeles för rastlös för att vara sjuk och ligga hemma i soffan och tycka synd om mig själv.
Självömkan är väldigt överskattat och ingenting jag gärna ägnar mig åt.
Jag minns när jag vart sjukskriven för ett par år sedan (19 år och sjukskriven, det är sant!!!!), hur psykiskt dåligt jag tillslut mådde efter att spendera dag in och dag ut hemma. Att som tjej jobba i en bilverkstad är ingenting att rekommendera, passa er! Ni kan få men för livet!
Åter till spinningpasset, som periodvis kändes jobbigt, men när jag var klar var jag otroligt nöjd. Mitt första spinningpass på ca två år. Inte det sista vill jag lova.
Kvällen hos Majsan bestod av mat, tv-tittande, en Ors på besök, och ett avsnitt av Mia&Klara.
Nu sitter jag hemma efter att ha haft mamma och pappa på högtalartelefon, fick feedback på en uppsats jag skrivit.
Imorgon väntar matteräkning på förmiddan, och sedan lunch på stan.

Godkväll.


Vinterlanskap


Så här ser det ut hemma nu, väldigt mycket snö!


Hemma efter en sen skidtur

Kvällen artade sig annorlunda än planerat, eller ja.. jag hade egentligen inga konkreta planer.
Åkte bil upp med pappa hem till familjen. Vi lagade carbonara som skulle räckt för ett helt kompani, men Pontus kan ju glädja sig åt att få matlådor några dagar framåt på jobbet.
Efter maten bestämde jag mig för att ta en lockande skidtur. Jag tog bilen ner till lägenheten och hämtade skidor och träningskläder. Jag och pappa gick upp i spåret och det var ett underbart vinterlandskap som uppenbarade sig.
Så här mycket snö har det nog inte varit i vinter. Det är underbart med vinter när det är så här mycket snö!
4 varv runt spåret blev det tillslut, och efter en timme var jag tillbaka hemma - svettig och slutkörd. Det märks att jag knappt inte åkt skidor på två år. Men nu ska det väl bli lite ändring på det hade jag tänkt. Får ta chansen att åka en del nu när jag är hemma i Dalarna i vinter. Har lite bilder på snön, dock är jag själv inte delaktig på bilderna, detta pga av att Julia blev väldig svettig och framstår därför inte som väldigt vacker på kort.  
Nej, nu ska jag nog sätta mig framför tv'n med en filt och en kopp te och kika på lite tv.

På återseende!

Susie Q, jag och Majsan på festen


Jag tänkte försöka iallafall

Att skriva är nåt jag alltid gillat. Men att skriva nåt som andra ska tycka är intressant är mycket svårare.
Men det är ju så en blogg fungerar, och jag ska verkligen försöka göra det intressant för er läsare.
Har precis avslutat mitt plugg för dagen. Blev matteräkning på förmiddan, mattelektion efter lunch och nu har jag läst lite matte och civilrätt.
Tänkte åka upp en sväng till familjen ikväll, har inte träffat de på en vecka nu tror jag.
Livet i Borlänge rullar på, och jaa... det är ju tur att jag har Majsan!! =) nu när Majsan är med .. Känns mycket bättre eftersom allt känns så meningslöst. *internskämt*.
I torsdags drog jag på en lite trip ner till Örebro, där jag umgicks med Cam och Tobbe. Hade aldrig varit i Örebro förut, har bara varit en genomfartsstad, när man åkt söderut. Verkade vara en mycket trevlig stad och det blir garanterat fler besök dit under våren. Tobbe får sin lägenhet nu till helgen, ska bli väldigt spännande att kika på hur den ser ut.
Sen på lördag morgon bar det av mot Estocolmo, där vi invaderade staden för Cilla och Ors inflyttningsfest på Söder.
En väldigt lyckad helg, och festen var kanon! Ca 38 personer på 40kvm, ja ni kan ju själva räkna ut... 1 kvm/person.
Söndag morgon låg jag, Cilla å Cam i soffan och spelade TP.
Citat:
Fråga till Cissi: -Vilket land kommer Nelson Mandela ifrån?
Cissi funderar en lång stund och svarar sedan: -Jag kan inte så många länder i Afrika, men jag chansar på antingen Peru, Etiopien eller Kambodja.
Jag och Camilla vrider oss av skratt. Peru ligger i Sydafrika, Kambodja i Asien och då återstår alltså bara ett Afrika-land, vilket var fel. Svaret för er blondiner som inte heller visste är såklart Sydafrika.

Veckans to do:

Onsdag: Upp och tvätta redan kl 7. Sen blir det plugg hela dan. Eventuellt ett träningspass på eftermiddan.

Torsdag: Plugg, plugg, plugg. Mattelektion 13-15. Puls-Spinning med Majsan 16.30.

Fredag: Åter igen, plugg! Fika med tjejerna?! =)

Lördag: Tobbe kommer kanske hem. Isåfall blir det födelsedagsmiddag med hans familj i Romme Alpins toppstuga på kvällen.

Söndag: Tobbe flyttar, och jag flyttar in. Ska bli skönt att få lite ordning här i lägenheten. Just nu känns det som hej-kom-och-hjälp-mig med alla flyttlådor på golven.

Ska alltså försöka skriva blogg nu framöver!
Jag hoppas ni läser!

Hoj.


RSS 2.0