En sjuhelsikes midsommarhelg

Hemkommen efter en galen och oförglömglig midsommarhelg ï Ralles stuga i Våmhus.
13 personer var vi som åt, drack, sjöng, dansade kring midsommarstången och hade det übertrevligt tillsammans!


På lördagen lämnade mer än hälften av gänget denna  vackra Dalaidyll, och vi var endast fem själar kvar.
Det blev kubbturnering (som vi tjejer självfallet vann), kortspel (som jag självklart vann), bullkastning, "vem kan trycka ner en bulle och en majskolv längst ner i halsen-tävling", årets första dopp samt mycket skratt.
Tack för en kanonhelg!

Nu är det bara att ladda om batterierna för den kommande Peace&Love-festivalen som drar igång lite smått redan imorgon, för att sedan explodera rejält framåt helgen. En galen vecka är att vänta!!

Min dag i bilder


                                             Brödbak till midsommar


                               Lunchmys med Maria och Ida


                                Kikade förbi på syrrans dressyrträning




Avslutade kvällen hos Frida & Sparrman


En bra låt: Electric Light Orchestra - Telephone Line


Nyklippt

Hej kära vänner.

Idag tog jag mig bort från stan och flydde till Stockholm över dagen, där jag tittade in hos Cissi och Lina på deras salong en stund, för att sedan ta mig bort till Odenplan där Emelie fick den stora äran att klippa mig.
Denna gång gjorde jag en radikal förändring, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.

Efter hårstylingen tog jag mig till Kungsträdgården där jag mötte upp min kära klasskompis Carin, för att avnjuta en glass i solen och sedan fönstershoppa, innan jag tog mig tillbaka mot Borlänge.


Carin                                 Jag & Carin                     Min nya frisyr

En väldigt trevlig dag blev det =)

Kom nyss hem från en mysig kväll hos Mickis, med henne och Ida.
2 timmar Desperate, kunde inte bli bättre ;)'

Natti natti.

En lyckad helg

Fredagskvällen var perfekt för att belägra sig i en biosalong, och tillsammans med Ida, Fredrik, Karin och Mark skrattades det åt Baksmällan. En av de bästa komedier jag set, helt klart.

Rekommenderas skarpt!

Lördagen bestod som resten av helgen av regn, regn och åter mer regn.
Jag och Ida trotsade vädret och efter att ha hängt en stund på Kupolen i löpartights och R90-ställ kände vi att det var dags att ta oss ut på vår springtur.
En runda runt älven, där vattenpölarna avlöpte varandra en efter en.
Men som uppväxt i Skräddarbacken finns det inget dåligt väder - bara dåliga kläder.

Kvällen var trevlig, med förfest hos Martina för att sedan ta oss ut på Bolanche.
Kom hem dyblöt efter en cykeltur i Borlängenatten.

Idag har jag Anna och Maria slöat framför Xbox och TrickyTricky.. och det är att konstatera att en viss frustration uppstår när dessa tre tjejer slåss om att göra de bästa tricken och få de högsta poängen i snowboardbacken.
En väldigt underhållande eftermiddag så att säga!!

Nu hoppas jag att vädergudarna ska slå sina kloka nävar samman och ge oss sol.

Tja!

12 juni

Dagarna rullar på i vanlig takt, och jag som inte börjat jobba än känner mig som en arbetslös som bara dräller hemma..
Förslag på aktiviteter mottages mer än gärna =)

Men lite kul har jag iallafall. Jag och Anna tog en promenad ner till Kupolen i det fina vädret (inte!) nu på förmiddan..


...och hittade lupiner på vägen hem.

Den här veckan har jag varit på introduktion för sommarjobbet, Pontus har fyllt 20 och igår var vi på kusinens student i Gävle.
Alla tentor är avklarade så nu är det Taiwan nästa.. satt och kollade på flyg häromdan, tänkte boka en biljett för ett första stopp hos Elin i Bangkok. Längtar!!

Nu har jag äntligen skaffat mig ett eget spotify-konto.. det var på tiden. Ni som vill ha en invite, så finns det på www.slempa.com

Nu ska jag ut och springa en sväng i skogen.

Tjaa!!


Sommarlov =)

Äntligen har jag fått sommarlov!
Våren har gått otroligt fort, och nu är det efterlängtade sommarlovet här. Med sol, värme och i goda vänners sällskap kan jag inte annat än glädjas åt detta.

Avslutade mitt andra högskoleår med att skriva 2 tentor i slutet av förra veckan. Tätt följt av en lägenhet som skulle utrymmas och urflyttas. Efter en god lunch med Maria på thai.. började flyttstädningen på fredag eftermiddag.

Lördagen bjöd på sol, sol och mer sol. Fick även hjälp av min käre vän Cerny att köra min säng på släp.. eftersom detta är ett moment jag tyvärr inte behärskar ännu, att köra släpvagn det vill säga.
Kvällen avslutades med grillning hemma hos mig, för att sedan hoppa upp på cykeln och trampa ner mot stan.






Igår sa jag sagt hejdå till lägenheten, och har nu officiellt flyttat hem till min kära familj.

Idag har jag gjort vad som hör sommaren till.. spelat kubb, solat, gungat och ätit glass.




Var även på jobbintervju, och jag har preliminärt fått jobb som personlig assistent, börjar i juli =) Kanon!!
Och fick precis reda på att jag klarade Höken-tentan!! Så en riktigt bra dag har det varit.

RSS 2.0