VIRUS

Den här veckan har inte varit min bästa.

Jag fick för ett par dag sen en attack av virus på min dator.. och nu tror jag äntligen att jag har åtgärdat detta genom att införskaffa ett bra virusskydd. Hallelujah!
Se hela bilden







Ett annat virus är min onda fot, som denna vecka har värkt något enormt. Har knaprat Ipren om dagarna för att kunna bära skor till skolan. Vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat om Ipren hjälper mot ömmande broskknölar på fötterna??!

Har spenderat över 40 timmar i skolan de senaste fyra dagarna, då jag och mina nyfunna kamrater Sebastian & Linus slitit med C-uppsatsarbete. Nu är äntligen denna veckas jobb avklarat efter långa och många timmar i skolans bibliotek.

På träningsfronten har det den senaste tiden sett väldigt bra ut, och idag är min första dag på länge då jag tar en välförtjänt vilodag!

Snön har rentutsagt vräkt ner här i Småland och det har varit totalkaos i hela stan. Har fått rapporter om en inkommande varmare front till nästa vecka, då är det bara att ställa in sig på nästa fas: slasket. USCH!!

OS går varmt på tvn här hemma hos Björn Fransson och kommer tråkigt nog få sitt avslut inom kort.
De svenska längdskidåkarna har med enorm kämpavilja och styrka plockat åt sig en hel del medaljer.
Morgonens hockey var ingen höjdare och det avslut som visade sig idag var inte vad jag - och resten av svenska folket - trott om detta OS.

Imorrn bitti drar jag upp till Stockholm för att äntligen träffa tjejerna =) Ska bli jättekul! En liten semesterweekend där jag inte behöver ägna en enda tanke åt skolan.
Är dock lite orolig att mitt tåg inte ska inkomma på Jönköping station imorn bitti kl 06.10 då den senaste tidens SJ-kaos inte riktigt har lagt sig. Det är bara att hålla tummarna.

Nu ska jag återgå till damernas stafett.

Trevlig helg =)

Snöoväder

Nu har det snöat konstant i över ett dygn.. och det är inte lite det snöar.
Hela Jönköping är täckt av enormt mycket snö, vägarna är knappt plogade och de stänger av fritidsanläggningar för att unvika takras pga. den stora snönederbörden.
Jag tog mig iallafall beslutet att promenera till Friskis på förmiddagen.. och det var inte lätt att gå må jag säga.
Kom tillslut fram och svettades igenom ett Puls-pass.
Vår balkong är ett bevis på hur mycket snö som fallit det senaste dygnet..

Tanken var att öpnna balkongdörren och ta en bild, men det gick tyvärr inte då jag inte ens fick upp dörren pga. all snö.

Igår tvättade jag nere i tvättstugan, och döm av min förvåning när jag kom tillbaka för att hämta min tvätt så har någon idiot gått in på min tvättid och startat två maskiner, och lämnat dörren öppen.
Jag fick väldigt stor lust att skriva en sådan här elak tvättstugelapp, men ändrade mig i sista sekund.
Händer detta igen kan jag dock meddela att jag kommer skriva en lapp full av ilska.. kommer då såklart lägga upp den i bloggen för allmän beskådan.

Hockeyn igår kväll sågs hemma hos mig tillsammans med Elin och Sara, och jag må säga att det var en mycket spännande match. Sverige spelade dock inte alltför bra den sista perioden.. och sätt in Lundqvist i målet igen, den där okände målvakten som skulle hålla nollan för Sverige igår var ju inte alltför bra!
Anna Haag som tog silver var mycket överraskande och roligt =)

Nu ska jag finputsa min hemtenta så jag kan skicka in den idag.

Trevlig helg!

OS för hela slanten

Kvällarna numera spenderas framför tv'n.. Det är OS för hela slanten!

OS 2010


Nu ska jag heja fram Anja tll medalj i slalom, och måste säga att jag - liksom resten av svenska folket (förutom Fransson) - är chockade över att hon tog sig upp i backen igen efter gårdagens hemska krasch.
Det kunde gått riktigt illa där.. Starkt jobbat!

Är precis hemkommen från min dagliga träning, idag blev det Cirkelfys med Norell =) Väldigt rolig träning!
Rekommenderas starkt!

Senare ikväll blir det till att hålla tummarna för att Björn Ferry ska ta en ytterligare medalj.
Heja Björn!! Från en Björn till en annan...

Förutom att studera har Julia denna dag gjort helgfint och städat våran lägenhet.
Imorgon blir det ytterligare plugg, tvättning i den mörka läskiga källaren, för att avsluta kvällen med att heja fram Tre Kronor till en andra seger.

Snön vräker nu ner här i Småland och det är helt underbart.. vintern blir kvar ett tag till =)

God kväll!

Fransson har lämnat mig...

Lena tog idag sitt pick och pack och drog till nordligare breddgrader. Inte alltför långt bort, bara hem till Linköping. Jag blir såtillvida själv de kommande dagarna fram till söndag kväll och ska försöka underhålla mig här i lägenheten så gott det går.
Jag kan iallafall nu i lugn och ro titta på OS hur mycket jag vill.. utan Lenas tjat om annat skräp på tv som hon vill se.
Notis: Lena bryr sig inte ett dyft om OS, och tycker därför inte om att jag övertagit tv:n. Nu får däremot hennes sportintresserade pojkvän Mange sätta sig i min sits och slåss om tv'n. Jag och Mange har nu Lena varannan vecka.

Nu har jag slagit mig till ro och följer svenskarna i längdskidåkningens sprint, damernas störtlopp.. och sist av allt ska jag försöka hålla mig vaken för Tre Kronors match inatt. Detta ser dock inte lovande ut, då jag har ett tidigt seminarie imorgon bitti.

Denna onsdag har sett ut som följer: tog mig upp tidigt för en morgonpromenad med min kära sambo, för att sen cykla in till skolan för att diskutera lite med killarna i min grupp inför seminariet imorgon. Resten av dagen har jag skrivit på en väldigt tråkig hemtenta, pratat med en kompis som ska åka till Taiwan i höst, svettat mig igenom årets första spinningpass.. och nu sitter jag här framför tv'n och ska försöka heja fram Sverige till ännu fler OS-medaljer!

Nu ska jag återgå med 110% fokus på störtloppet.


Semlor



På Fettisdagen ska det såklart ätas semlor.
Vi gick alla tjejer till ett café i stan och avnjöt semlor och kaffe. Mycket trevligt!

(Icke att förglömmas: Fransson bakom kameran)

Dramat fortsätter i Jönköping. Inte nog med att Pressbyrån blev rånad igår.
Nu har de hittat en död man under isen inne i stan vid piren.
Förbipasserande såg ett par fötter sticka upp under isen och det visade sig vara en medelålders man som varit försvunnen sen i december. Läskigt!

Nu ska jag snart lägga mig under täcket och kika på lite tv, så jag är pigg och glad för en tidig morgonpromed med Fransson imorrn bitti.



Operation, JA TACK GÄRNA!

I slutet av november var jag klumpig och ramlade och skadade foten under en bergsklättringsexpedition i Taiwan.

Nu, såhär månader efter det inträffade, har jag gett nästan gett upp hoppet om att foten ska läka av sig själv.
Så igår uppsökte jag sjukvård, och fick klart för mig att mina ömmande knölar (brosk!) på högerfoten inte kommer gå över av sig självt. Antingen kommer jag få leva med detta resten av mitt liv, eller så är alternativet att operera bort dessa.
Ont som jag har, ringde jag ock bokade en tid hos en ortoped.
Så nu är det bara att vänta och se vad de säger.. operation eller inte. Jag har iallafall mentalt börjat ställa in mig på att få vara invalidos under några veckor senare i vår!


Igår fick äntligen vårt första OS-guld =) Charlotte Kalla gjorde ett suveränt lopp och kammade hem en guldmedalj till Sverige. Underbart!!
Charlotte Kalla

Gårdagen spenderades i skolan i uppemot 11 timmar. Lektion och uppsatsarbete. Skönt att veta att motivationen ändå finns där.. såhär efter ett halvårs semester!
Kom hem vid 8-tiden, efter ha hejat fram Kalla till guld på webb-tv i biblan.
Efter middag tog jag mig ut på en löptur i mörkret. Imorse på nyheterna fick vi vetskap om att Pressbyrån alldeles bortanför vår lägenhet blivit rånad, vid exakt samma tid som jag varit ute.

Polisen söker minst två gärningsmän efter att Pressbyrån på Klostergatan under måndagskvällen utsattes för ett väpnat rån.
Nu har jag fått klart för mig av fröken Fransson att det inte uppskattas att jag är ute och springer själv om kvällarna.
Men motion måste jag ha, och jag tror inte rånarna ser mig som ett mål.. där jag springer runt svettig i min reflexväst.

Nu ska jag påbörja dagens pluggande.

Tusen tack för hälsningarna morfar, mormor och mamma =)

Ha en bra Fettisdag =) Ät mycket semlor!



När man är sjuk och inte har så mycket att göra..

Letade fram gamla dagböcker från när jag var liten nu när jag var hemma i veckan.

Är hon inte lite lik min Fransson månn tro?!

Smart var jag redan som liten..



Livet var bra enkelt när man var liten..

Igår gick jag och Fransson på ett roligt danspass där vi dansade till allt från Spice Girls till Lady Gaga. Mycket roligt! Sen lagade vi en god middag med fläskfilé! Kvällen avslutade framför tv'n.

Idag har jag invaderat tv'n då det är OS invigning. Nu kan spelen börja =) Blir X antal timmar framför tv'n de kommande veckorna för att heja fram Sverige till guld!

Trevlig helg!


Babsan, inte så trevlig som han ser ut...

Nu är jag tillbaka i Jönköping, hemma i vår lägenhet, frisk och kry.
Resan söderut gick bra, men alldeles innan avstigning så står jag vid utgången och mina väskor (ja, de var rätt många!) står staplade längs väggen. Då är det nån idiot som lyckas öppna dörren inifrån kupén och klämmer alla mina väskor.
Jag vänder mig om för att se vem denna människa kan vara, och vem kommer inte gående där om inte självaste  Babsan.

Det var han som klämde mina väskor! Hans crew påpekar detta för honom, "du klämde tjejens väskor", och pekar på mig. Tänkte att jag skulle få ett -ursäkta mig. Men icke!!
Istället tittar han lite konstigt på mig för att sedan vända sig om till sina polare och börjar sjunga på La Dolce Vita.
HA.. bara för att du är känd betyder det inte att du är mer betydelsefull än andra människor.
Babsan, jag kräver en ursäkt! Och schlager är inte på innelistan längre!

Förbannad som jag var (vill bara understryka att mina väskor klarade klämningen, och pådrog sig icke några fysiska men) gick jag mot bussen, som jag precis missade. Typiskt!
Hoppade på nästa buss och tillslut hade jag kånkat alla mina väskor upp till 4:e våningen och hem till en underbar sambo som lagat lunch till oss =)
Har haft en väldigt mysig första dag tillbaka i Småland. Jag och Fransson har spelat TP, och vi brast ut i ett stort gapskratt (måste dock påpeka att det var Lena som påbörjade detta) då jag fick frågan:
- Vad heter Jämtlandsmusen med ett annat ord?
Svar: - Buskmus!
Är det allmänt vetande? (spelet kunde efter avslutad omgång ses som ett exemplar från 1984).
Avslutade nu kvällen med filmen En riddares historia.. mycket bra! Det är Din film Majsan!!

Nu ska jag lägga mig och sova så jag orkar upp imorgon, vi har tidig lektion kl. 8.

Natti natti!

Borlänge

Nu har jag varit hemma i en vecka men imorgon bitti är det dags att åka tillbaka till Jönköping.
Här kommer en liten uppdatering på vad som hänt:

Efter skidåkning i lördags tog jag och Sandra en bastu här hemma, därefter blev det till att dricka lite vin, för att sedan åka ner på stan.
Var väldigt pigg på söndag morgon och tog en promenad upp till Emelie där jag vart bjuden på tårta. Emelie fyller år idag. Grattis på födelsedagen =)
Sen tog vi på oss skridskorna för första gången på ett par år, och det var för min del väldigt trångt för tårna.. så det blev inte en lång färd.


Efter skridskoåkning och picknick åkte vi vidare på riktig hockey.. vårat spel med hockeyklubba och crocketboll kan ju inte räknas så professionellt. Blev att kika på Borlänge-Nyköping, som tyvärr förlorade.

Måndag tog jag mig på en roadtrip till Hofors, där jag besökte mormor och morfar som fyllt år. Fick en god lunch och fika, tillsammans med ett gäng glada pensionärer. Därefter vidare hem till farfar & Bibbi.

De resterande dagarna av denna vecka har jag inte gjort så mycket förutom att ligga fastklistrad framför CSI pga att jag blivit sjuk. Men nu mår jag lite bättre och har bokat ett tåg ner till Småland imorgon bitti.

En trevlig vecka i Dalarna har snart nått sitt slut.. den kan summeras med ca 4 mils skidåkning och trevligt sällskap i form av vänner och familj.

 


Effektiv med Craft

Nu är jag hemma i Dalarna i några dagar.. hemma i lugnet. Man inser verkligen hur litet Borlänge är när man varit runt i världen, ja.. Jönköping är ju mycket bättre det också.
Men kan va skönt att vara hemma i några dagar, även om jag redan nu känner att jag vill tillbaka hem till Björn Fransson.

Idag har jag varit väldigt effektiv. Klev upp strax efter 7 för att skjutsa syrran till skolan, sen tog jag på mig mitt Craft-ställ och vaknade till under en löptur.
Därefter satt jag vid köksbordet och knåpade på min hemtenta, för att sen ta på mig Craft-stället för den 2:a gången idag och jag satte på mig skidorna. Blev en 2 timmars skidtur i skogen.. väldigt behövligt :)



Lena, självklart var magväskan med ut, dock ingen fleecetröja denna gång.

Resten av dagen har jag pluggat, gjort lite ärenden på stan, handlat med mamma på ICA Maxi, och nu har vi kikat på Mora - Leksand. Mycket spännande match, som slutade precis som vi ville.

Trevlig helg!

RSS 2.0