Underbara måndag

Nu börjar jag räkna ner dagarna till flytt.. inte långt kvar nu.
Igår kväll tog jag och Fransson en julia-lena kväll och gick på Sex and The City 2, mycket underhållande film.

Idag spenderade mestadels av dagen i skolan för att sen avnjuta en god restaurangmiddag med Fransson, Sofia och Carin.




Avslutade kvällen med ett glas vin på balkongen tillsammans med tjejerna.

Natti natti!


Stor knarkgömma hittad på skolan!

Om en vecka lämnar jag Jönköping. Tar mitt pick och pack och tackar för de här åren.
Fram tills dess ska jag försöka ha ett par riktigt härliga dagar!
I onsdags stod vi på kåren och hoppade till Petter och "SÅ KLART!" vilket var väldigt roligt.
Igår morse tog jag mig upp till skolan och diskuterade opponering med killarna. När jag skulle gå och värma våra matlådor så blev jag stoppad av en raporter från P4 Radio Jönköping. Jag blev väldigt chockad av vad reportern frågade och försökte ställa ett så bra svar som möjligt.


En hantverkare har av en slump hittat knark gömd under en takpanel på en av skolans toaletter. Reporten sa inte mer till mig än att de hittat knark paketerat i påsar, och jag fick nu på morgonen höra att det rör sig om 30 påsar cannabis. Helt galet!
Lyssna och läs intervjun så får ni höra en lokalkändis ;)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=3731668

Knarket hade gömts i taket på en av skolans toaletter. Foto: Håkan Montelius/SR

Det är underbart fint väder idag och nu är jag efter ett morgonpass på gymmet redo att ta an dagens plugg.
Väntar in killarna som när som helst kommer hit.

Ha en bra dag och en trevlig helg :)

Free as a bird

Inte riktigt.. men lite friare än jag varit de senaste veckorna. Uppsatsen är inlämnad och jag kan slappna av lite innan opponeringarna nästa vecka.
Om en vecka lämnar jag Jönköping och åker hem över sommaren. Vad som väntar mig till hösten är oklart, ska bli spännande och se vart det blir av. På den fronten är jag iallafall fri som en fågel!

Nu ska jag strax iväg på förfest, och unna mig att ha lite roligt, för första gången på 5 veckor =)
En sista festkväll på kåren, me Petter på scen. SÅ KLART!!

Imorn bitti blir det till att möta upp killarna i skolan för att diskutera opponeringen, så hoppas inte att det blir alltför sent ikväll.

Ha en bra kväll :) Det tänker iallafall jag ha!

Jag lever ... jag är bara lite upptagen

Stort Grattis på födelsedagen kära Syster :)

Jag har inte hunnit att blogga de senaste veckorna, jag har inte hunnit med mig själv heller för den delen. Jag märkte till och med här om dan när jag var ute att det blivit grönt, sist jag tittade ut var det knappt knoppar på träden. Nu är allt grönt och blommande, känns som jag har missat våren. Vi har spenderat de senaste veckorna, från tidig morgon till sen kväll, i något av skolans grupprum. Det enda som prioriteras nu är uppsatsen, som ska vara klar och lämnas in på måndag. Då blir det fest :)
Det är bara att kämpa på nu in i det sista! 4 dagar kvar...

Har varit i skolan en stund nu, och ska väl strax ta och starta dagens arbetspass.
Imorse när jag vaknade hade Fransson lagt en gullig choklad på min matlåda i kylen, då blir man väldigt glad.
Tack Lena :)


Trevlig helg :)

CTRL S

Dessa veckor har jag inte mycket till fritid. Det är slutspurten på c-uppsatsen, och även mina sista veckor på hela utbildningen. Sen är jag klar och har en kadidatexamen i företagsekonomi. Ofattbart att tiden går så fort!

Idag spenderade vi 12 timmar i ett grupprum på skolan, och efter ca 10 timmar började jag känna att hjärnkapaciteten började avta. Jag satt och skrev för hand på ett papper, och när jag avslutat en mening fick jag för mig att jag skulle spara texten och trycka på CTRL S, innan jag själv insåg att det inte var en dator jag satt vid utan höll en penna i handen. Julia, dags att rycka upp dig!
Norell, din bok du visade för mig igår på biblan om hjärnkapacitet kan komma väl till pass nu!

Kom hem strax före 8, och det var bara att byta om och dra på sig inlines och träningskläder och åka ut på en härlig tur längs stranden. Tacl vare en überlång dag i skolan slapp jag nu hagel och regn. Nu har jag och Fransson kollat på Gossip Girl och jag ska krypa till sängs så jag orkar med en lååång skoldag imorgon.

Karin, jag hörde att du brusat upp hemma i Skräddarbacken över mitt inlägg om silikon, och jag fick ett roligt samtal från Majsan idag, som hade pratat med Anna.
Jag tänkte bara vara lite rolig och det är ju inte alls så som du tror, utan jag har ju skaffat fotinlägg gjorda i silikon, och inget annat!
Tur att jag fick lura någon iallafall!!

Natti natti!


Sköna maj

Sköna maj välkommen!

Först och främst ska jag klargöra angående mina silikoninlägg som jag skrev om senast.
Det handlade om inlägg till min skadade fot, ingenting annat! Fick flera olika silikoninlägg av ortopeden som jag ska prova för att slippa ha så ont, men det har inte direkt underlättat när jag provat de under helgen.

I fredags var tanken att jag skulle åka till Linköping, men tyvärr fick jag inte tag på någon festbiljett eftersom jag var ute i sista stund. Det blev en lugn kväll med god middag, sen mötte jag upp Camilla och Markus och promenerade upp till stadsparken där vi kollade på den tattigaste majbrasa jag nånsin sett, gjord på en hög vedträn. Lyssnade på en manskör och en politiker som skulle hålla ett fint vårtal, men som i våra öron uppfattades som väldigt tragiskt. Hon pratade om hur mycket narkotika, förtryck och sexuella övergrepp bland barn det förekommer i Jönköping. Inte direkt så uppmuntrande!

Det enda positiva med en lugn sista april var att jag var pigg på lördag morgon och tog en tur på mina inlines. Höll på att krocka med en flygande anka längs Vätterstranden, men lyckades undvika en krock i sista sekund.
Tog sen en trevlig fika med Camilla inne i stan.

Imorse fick jag trevligt besök av Camilla, Elin och Mikaela som kom över på brunch. Vi gjorde en mumsig och vårig brunch som smakade underbart =)



Satte oss senare på våran stora balkong och avnjöt en kopp kaffe och fikabröd.
Eftersom vädret var så underbart så fortsatte jag, Mikaela och Elin ner till piren där vi tog årets första utomhusrosé. Nu är det sommar snart =)



Nu har jag kört inlines och tränat på crosstrainern, och nu väntar en mysig kväll framför tv'n.

Hoppas ni haft en bra helg!


RSS 2.0