Äntligen!

Som jag har väntat... äntligen ska jag få mina inlägg :)

Imorgon bitti ska jag äntligen in till läkaren för silikon. Det känns lite skrämmande men jag hoppas resultatet blir bra och att det inte gör så ont framöver. Smärta är bland det värsta som finns och detta är ju ett så att säga ett planerat ingrepp som jag väljer helt själv.
En sjuksköterska ringde mig imorse och frågade om jag dyker upp imorn, man kan ju liksom inte banga nu!Uppdatering om hur det gick kommer senare! Är nervös!

Anna, tack för allt stöd :)


Nu sitter jag och skriver på uppsatsen hemma i vardagsrummet. Var uppe tidigt imorse och tvättade och promenerade runt sjön. Nu börjar jag bli riktigt rastlös och är klar med det mesta som skulle skrivas idag, så blir nog att ta en långpromenad om en stund.


Ha en bra dag och håll tummarna för att det går bra för mig imorgon :)


Regniga kväll

Det regnar! Jag har långtråkigt och sitter framför Anna Anka.

Jag har denna vecka förvånad mig själv och gått upp kl 5.20 och tagit morgonpromenader runt Munksjön. Jätteskönt att komma hem pigg och hungrig för frukost och iväg tidigt till skolan.
Imorgon tänkte jag ta lite sovmorgon men jag måste tvätta, och typiskt nog var den enda tvättiden för dagen kl 7, så de blir upp tidigt imorn också!
Får se hur länge jag pallar att gå upp så tidigt.. hoppas det ger resultat iallafall!

Nu när Fransson är borta i veckan så har jag passat på att dagligen umgås med hennes kompis crosstrainern, som står så fint i vårt vardagsrum. Riktigt svettigt. Jag har varit lite skeptisk till hemmaträning, men jag måste säga att jag ändrat uppfattning och ger det ett stort plus. Jag dunkar jättehög musik ur högtalarna och sjunger med i låttexterna, vilket jag inte kan göra på gymmet.

God kväll!


SM-guld

Igår tog HV SM-guld för 4:e gången, och jag, Kajsa och Elin tog på kvällen en promenad ner till stan för att kika på alla galna människor. Vart väldigt trötta så efter en fika bestämde vi oss för att promenera hem istället för att vänta in alla HV-spelare som skulle dröja ett bra tag.

Idag var det återigen ett underbart fint väder och jag och Kajsa tog en mysig promenad upp till Stadsparken där vi tittade på djuren och avnjöt årets första kulglass på parkens café.
Såg även årets första humlor idag!

Följde Kajsa till tåget och vinkade hejdå. Tack sis för en jättemysig helg =)
Fortsatte på cykel bort mot Vätterstranden, där jag tog en promenad längs mitt favoritstråk.







Nu är det verkligen vår, och det är alldeles, alldeles underbart :)


Finbesök

Fick igår finbesök av min kära syster =)

I torsdags kväll hade vi födelsedagsfest för Lena och Camilla. En riktigt rolig tjejförfest hemma hos oss.
Vi åt marängswiss och hade väldigt trevligt. Avslutade senare på Klubb Caj.




Vaknade till liv på förmiddagen, städade undan i lägenheten och gick och mötte Kajsa på tågstationen. Mötte senare upp Lena och hennes två kompisar hemifrån för en god grekisk lunchbuffé.
Jag och Kajsa tog en utflykt senare på eftermiddagen, cyklade ut till en
secondhand-affär som typiskt nog var stängd för dagen. Fick nöja oss med att storhandla på Maxi.
Det haglade och regnade dagen till ära! Underbart!
Avslutade kvällen med god middag och vi var båda väldigt trötta, så kröp i säng väldigt tidigt.
Vaknade imorse med strålande sol utanför fönstret. Avnjöt årets första utomhusfrukost på balkongen.


Gick ner på stan där vi avverkade en del shopping, samt mys på piren med Anna och en kopp kaffe.


Nu sitter vi klistrade framför tvn för att heja fram HV till seger.
Om de vinner ikväll så blir det nog till att ta en tur ner på stan och kika på festligheterna!

Trevlig helg!


Mitt intressanta liv

Ny vecka, och jag har blivit frisk. Jag kan äntligen börja träna igen, vilket är underbart =)
Ska dra ner till gymmet om en stund.

Idag har jag inte gjort alltför mycket intressant. Tog en härlig morgonpromenad runt en vindstilla Munksjö. Mötte upp Seb och Linus efter lunch för att diskutera vår opponering imorgon för att sen ta en mysig fika på stan med Elin. På väg in till skolan blev jag stoppad av en tjurig gubbe som argt påpekade att jag inte fick cykla där jag kom åkandes. Detta var tydligen ingen cykelbana! Intressant hur vissa människor går till angrepp mot en cyklandes student som jag.. han kan inte ha mycket annat för sig!

Pratade nyss med Kajsa och nu har hon bokat tågbiljetter ner till Jönköping på fredag.
Blir en väldigt efterlängtad systerhelg =)


Hoppas ni haft en bra dag =)



Vårhelg (vår helg = Julia och Lenas helg)

Igår morse gick Björn Fransson upp tidigt för att gå till stadens lördagsmarknad.
Vi handlade gott frukostbröd och spatserade runt bland stånden.



Idag har solen tittat fram och vi begav oss på en vårpromenad upp till Stadsparken.

Här vill jag bo när jag blir stor.



Årets första vitsippor :)




Laman, geten å fåret.



Lena och får får får...



När vi gick ifrån hagen så luktade det gette-illa!!

Utsikt över stan...



Hoppas ni haft en bra helg!



En lång dag

Spenderade över 10 timmar idag i skolan arbetandes på c-uppsatsen. Vi har mycket att göra och denna vecka har känts extra lång, då jag varit lite sjuk.
Underbart med lite helg =) Även om jag måste skriva lite på arbetet.

När jag kom hem från skolan ställde vi oss herr och fru Björn Fransson i köket för att göra iordning kvällens middag. Jag hamnade (självklart!) framför ett kilo räkor som skulle skalas, medan Fransson fick en allt enklare uppgift. Efter ca 30 minuters skalande, med nästintill förfrusna fingrar var middagen klar. Och så gott det blev!
Räkfrossa, tsatsiki, avokadosås och baguette. Godast denna vecka!



En stund senare kom Lenas föräldrar förbi på besök hemma hos oss. De hade varit ner till Tyskland och Danmark och hade på vägen hem köpt underbart goda danska wienerbröd som vi gottade på! Mumma!

Nu ska jag, trött som en björn som är på väg i idé, krypa ner i sängen.

Fransson fyllde för exakt en vecka sen 24 år, vilket jag - dum som jag är - glömt att uppmärksamma i bloggen. Gratulerar Fransson =) Du är underbar! (unik som vi brukar säga..haha) Jag skyller på att jag hade feber. Förlåt Lena, jag hoppas du inte är alltför arg.

Godnatt och Trevlig helg!


Underbara sol

Våren är underbar, solen är underbar.. iallafall när man får vara ute och njuta av den och inte sitta inne i skolan och plugga c-uppsats.
Jag mår bättre och håller på att piggna till och idag efter skolan tog jag och Anna det kloka beslutet att njuta av solen. Vi gick och köpte det godaste kaffet gjort på nybryggda bönor och satte oss ute på piren.
Härligt sällskap, gott kaffe, årets första jordgubbar och sol. Underbart!






Nu sitter jag och Fransson här hemma och har sökt avancerade utbildningar till hösten.. vi får väl se vart det bär av!

I måndags besökte jag herr doktor för att få svar på mina röntgenbilder och jag fick inte riktigt höra vad jag hade hoppats få. Allt hopp är ute för min fot.. jag får helt enkelt leva med några procents invaliditet om jag inte vill göra en steloperation, vilket inte kommer komma på tal. Både jag och min fot är nu deprimerade och hoppas på ett mirakel.

Godkväll!

Sports87, slutet på en era

Eftersom jag ska söka jobb nu till hösten så har jag tagit ett svårt beslut:

julia_sports87 kan tyvärr inte längre existera. För att lyckas i denna värld måste man vara professionell och detta innebär för mig att jag varit tvungen att skapa en ny e-mailadress.
Kommer dock ha kvar min gamla sports87 för nöjes skull =)

Vi skulle för ett par veckor sen skicka iväg ett mail med min c-uppsatsgrupp och killarna hade avslutat texten med:

Vänliga hälsningar,
Linus Thorstensson
Sebastian Ljungwaldh
Julia Sports

Det kan ju inte fortsätta på detta vis! Vart skulle det sluta?!
Detta är ett bevis på hur nära jag och sports87 har blivit under åren...
...allting har sitt slut och nu har sports87 gjort sitt (iallafall på jobbfronten).

Godnatt!

PS. Tro det eller ej, men jag fick faktiskt sommarens jobb via sports87, den ni! DS.

Det händer inte alltför mycket...

Helgen som gått har inte varit den roligaste. Ligger hemma och är sjuk. Mycket tråkigt!!
Har mest legat framför tv'n, sökt högskolor till hösten och börjat skriva på en CV. Anna var förbi igår på en kaffe. Kul med lite socialering iallafall =)
Jag vet ju inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv till hösten, det finns några alternativ men jag vet inte alls vad jag egentligen vill:
1. fortsätta studera och påbörja en master
2. söka jobb
3. dra utomlands och jobba eller hitta ett internship.

Är rätt kluven för tillfället.. men det ska nog bli bra. Har det ju iallafall klart med jobb på SSAB till sommaren, på deras marknadsavdelning.

Kom tillbaka till Jönköping i tisdags kväll efter nästan en vecka hemma i Dalarna.. mycket trevligt =)
Var skönt att komma ner till Småland igen där det är riktig vår, till skillnad mot i Dalarna där det fortfarande ligger mycket snö kvar på marken.
Veckan har mest bestått av plugg. Har precis skickat in min sista hemtenta och nu är det verkligen bara C-uppsatsen kvar. Sen är jag klar med mina 3 år här i Jönköping!

Hoppas att jag piggnar på mig tills imorrn så det är mycket som behöver göras i veckan.
Ska till läkaren imorgon och få svar på min röntgen.. ska bli väldigt intressant att höra hur min fot mår och om det blir operation eller inte.

Ha det så bra!

Den brutala påskfesten

Johan M hade tagit det underbara initiativet att anordna årets stora påskfest som innehöll två akter.
Del 1:
Klockan halv 10 igår morse möttes vi upp vid Ornässtugan, där vi skulle spendera dagen med pimpelfiske.
Ca 30 personer slöt upp och vi hade en väldigt trevlig dag i solen. Var roligt att umgås i en avslappnad miljö där inte högklackat, smink och snygga kläder hörde hemma (Cissi är dock ett undantag). Hon var ute på hal is! Vi andra myste ute på isen i Craft-underställ, gummistövlar och med isdubbar.
Emelie fick dagens Blondie för henna kommentar om att hon inte skulle vara så otäckt att braka genom isen.
"Jag är inte så frusen av mig." Jo, säkert...




Åkte hemåt fram emot eftermiddagen för att göra oss iordning för del 2 på denna påskafton.

Den stora påskfesten på Wild West krog! Förfestade med tjejerna hemma hos Frida, där det var kaotiskt med tjejer som inte hittade plattången, strumpbyxor som sprack och andra intressanta I-landsproblem. Efter att ha gjort oss redo för fest traskade vi i högklackat bort till själva festen.

Möttes av en stor skara människor - ett ekipage på ca 50 pers som var redo för en galen kväll. Efter att tillslut ha hittat min bordsplacering, som skymtades av ett fint internskämt, slog jag mig ner på min stol.




Vi bjöds på en påskbuffé och rolig underhållning och det blev en jätterolig kväll som avslutades inne i stan.
Tusen tack för en lyckad påskafton Johan =)

Idag har jag hängt med Frida, Mickis å Empan och rullat runt i Fridas soffa med katthår över hela mig. Jag gillar inte katter... och speciellt inte när de lossar vinterpäls!! Nu ska jag ner till Frida igen och kika på film.

Hoppas ni haft en bra påsk =) Hojt!

 


Glad Påsk

Glad Påsk allesammans =)

Är precis hemkommen från en mysig förmiddagsfika med tjejerna.. det är inte ofta vi ses i samlad trupp hemma i Borlänge så därför är det extra roligt och väldigt mycket skvaller när vi väl träffas.


Emelie och Thea leker.


UB (tror hon lyssnar på en väldigt spännande diskussion)

Tillbaka hemma så var det påskpyntat ute på gården.


Nu ska jag och pappa dra till gymmet en sväng.

Ha en underbar Påskhelg =) Ät mycket godis!!

April April

Då är det första april.. och jag är hemma i Borlänge för att fira påsken.
Åt nyss frukost och läste morgontidningen, och insåg efter en stund att denna artikel MÅSTE vara årets aprilskämt:


Ta kort på sina tänder, troligt!! Roligt va??!!

Blev en lång tågresa hem igår, men jag och Anna lyckades roa oss så tiden gick snabbare.
När vi passerade Grängesberg så kom deras skidtävling på tal, som vi alltid åkte som små. När prisutdelningen började diskuteras så fick jag höra att det var omtalat att jag Alltid valde dåliga priser. Som tvålar som färgade av sig eller reklamkepsar. Vid ett telefonsamtal mellan Anna och Ida fick jag höra av Ida att jag mellan en fin prydnadssak och en Bingolottokeps skulle välja kepsen. Det värsta är nog att detta är sant också!

Så här mycket snö uppenbarade sig i Skräddarbacken när jag kommit hem:

Lite stor skillnad mot våren i Jönköping.

Mitt paket från Taiwan hade äntligen kommit.. och alla mina klänningar hade överlevt den långa båtresan från andra sidan jorden och är nu hemma i trygg säkerhet.


Nu måste jag snart leta på godiset här i köket så jag är beredd när påskkärringarna kommer i eftermiddag.

GLADER PÅSKER!!

RSS 2.0