Midsommar när den är som bäst

Midsommarafton firades hemma hos Fredrik i Gräv, i kära vänners sällskap.
Det var en magisk kväll, och vi hade enormt roligt :)
God mat med tillhörande snapsvisor, tipspromenad och lekar, dans runt stången, det klassiska svenska regnet uppenbarade sig, bodega med drinkar och mitt stroboskop som lyste upp i mörkret.
Här kommer några bilder från min underbara Dalamidsommar.



Hoppas ni också haft en härlig midsommar :)

I helgen har det annars spenderats mycket tid liggandes i den härliga solen med en bok i handen. Nu på kvällningen har jag, Empan, Anna, Ida och Fredrik varit i Mellsta och kört ett träningspass.

Nu väntar tre dagars arbetsvecka sen är det PEACE & LOVE och jag känner mig riktigt taggad!
Misommar vart en uppvärmning och nu är det dags för den stora festen :)

Långhelg

Dagen före midsommar. Känns inte som om det är riktig sommar än.. men det är inget att göra åt.
Lite värme har vi iallafall. Det är inte alltför roligt att sitta instängd på ett kontor dagarna i ända när det är sol ute, och lagom tills man kommer hem blir det molnigt.
Veckan har gått fort, och det har varvats om vartannat med jobb, träning, shopping, fotbollstittande och trevligt umgänge. Mycket trevligt :)

Jag har fått en enorm allergi mot hundar som nu kommit till känna nu när vi är hundvakter. Jag nyser och snorar hela dagarna, och inte blir det bättre utav en allergimedicin som gör en så sömnig så man nästan somnar på jobbet. Usch å fy!

Nu är det äntligen helg, långhelg, och midsommar ska firas traditionsenligt i Dalarna. Midsommarstång med medföljande ringdans och sång, god mat och långbord, tipspromenad, lekar och snaps. Peppar peppar att det inte regnar.
Idag har jag och Anna åkt runt halva stan och inhandlat magförtäring till de 20 personer som ska närvara på högtiden imorgon. Ser framemot en mycket rolig midsommar med trevligt sällskap och rolig underhållning! Jag har en överraskning som jag ska bjuda på till festen.. men ska inte avslöja mer än så. Ni som är där får se!

Nu på kvällningen har jag, Anna och Kajsa varit ute i skogen och plockat björkris och blommor till våra midsommarkransar.



Jag blir gaalen på alla knott, och resultatet av kransbindandet är ett rödprickigt ansikte som jag hoppas med hjärta och själ ska se bra ut imorgon. Men fina kransar fick vi iallafall!

Ha en alldeles underbar Midsommar :)

Uppkopplad i trädgårn

Ligger ute i solen på gräsmattan och slöar. En bra kombo när det är fint väder så man kan vara ute samtidigt som man kopplar upp sig på nätet.


Har varit en härlig helg. I fredags myste jag och Maria hemma hos Frida. Vi åt gott och kikade på fotboll. Igår åkte jag och Maria och invigde SSABs gym, där vi svettades rejält. Perfekt med ett jobb där man får gratis tillgång till ett bra gym =) Fortsatte dagen framför tvn hemma hos mig. Jag, Maria, Anna och Karin tittade tittade såklart på det kungliga bröllopet. Många timmar framför tvn blev det och idag är vi rejält trötta på bröllopet, men vackert var det :)

God mat lagades till kvällen, och jag var grillmaster.


Senare fortsatte bröllopstittandet, och därefter cyklade vi ner mot stan för en rolig kväll.



Denna söndag har spenderats med Anna och Maria, en promenad ner till stan, gott godis, den roliga gamla Svensson Svensson-filmen, kubbspel och nu ligger jag här i solen.

Imorn blir det jobb igen, denna gång packar jag ner träningskläderna i väskan då vi ska ha löpningstävling runt älven på lunchen. Roligt värre!

Onsdag

Dagens jobb gick snabbt och smärtfritt, även om jag då och då höll på att somna. När jag kom hem la jag mig ute på verandan i bikini och solade en stund, för att sedan åka ner på fotboll med Anna. Brage - Syrianska som tillslut slutade rättvist med 2 - 1 vinst till Brage. En mycket underhållande match!


När jag kom hem hade vårt hus blivit invaderat av två stora labradorer som ska bo hos hos i nästan två veckor. Syrrans kompis och hennes familj har åkt på semester och vi ska vara hundvakter. Puuh! Ni som känner mig vet att jag inte riktigt har tålamod med djur, så det ska bli väldigt spännande att se hur jag klarar mig nu framöver.


Natti natti!


Ljusare tider...

...ett litet tag till. Sommaren har inte visat upp sin bästa sida än så länge men jag hoppas och tror me all säkerhet att värmen snart kommer :) Innan mörkret tågar in över Dalarna.

Igår eftermiddag efter jobbet överraskade vi en arbetskollega som slutat på vår avdelning. Vi tog bilarna och åkte ut till Sunnanö och SSABs camping där vi hade en väldigt trevlig kväll. Vi åt smörgåstårta, fikade, spelade kubb, sjöng singstar och njöt av solnedgången ute på bryggan.





Idag efter jobbet åkte jag och köpte ett par nya löparskor och en sporttopp som senare testades i Mellsta. Mycket bra köp Julia!

Är precis hemkommen från en väldigt rolig kväll hemma hos Sofia K med mycket trevligt sällskap. Nu har vi började smida sommarens planer.. vilket ser väldigt lovande ut.

Godnatt!

Sommar, sommar, sommar

Grattis Brorsan på födelsedagen =)

Dagarna bara flyger iväg, och snart har jag jobbat min första vecka på jobbet. Jag stortrivs och vi har väldigt trevligt om dagarna. Ikväll har vi varit ute på Haganäs och haft roligheter för oss, femkamp (som mitt lag vann!!) samt ätit en god grillbuffé. Jag tror jag inte skrattat så mycket på länge som vi skrattade vid vårt bord. Ett riktigt bra avslut på jobbdagen alltså =)



Kom hem efter åttatiden, och gick ut i skogen och sprang med Erik. Är helt knottbiten nu..

Avnjöt sen en god jordgubbstårta med familjen och firade brorsan som fyller år idag!

Nu är det snart helg, natti natti!


Första dan på jobbet

Då var det den 7e juni och första dagen på jobbet stod på schemat.
Kändes väldigt avlägset att börja arbeta idag, då jag de senaste veckorna inte tänkt på annat än skolarbete.
Morgonen innehöll en introduktion följt av besök och mjukstart på kontoret och jag kände mig mer och mer bekväm.
Blev en rolig dag innehållandes mycket skratt och flams!

Direkt efter jobbet drog jag på mig träningskläder och cyklade på årets första utegympa.
Tjejer, ni är saknade, jag fick gå själv idag!

Kommer bli en riktigt rolig sommar =)

Kandidatexamen

Äntligen, efter 3 års slit har jag äntligen en kandidatexamen i företagsekonomi!
Opponering och försvar av C-uppsatsen gick bra, och jag kan numera stoltsera med en examen =)
Igår lämnade jag Jönköping, och det var med gråten i halsen som jag lämnade Småland bakom mig. Många härliga minnen och vänner för livet.  Fransson, jag saknar dig och vårt Munkplan =)



Tack för de här åren Jönköping och JIBS! Vi ses i november igen!

Pappa var underbart snäll och kom ner och hämtade mig. Hade en trevlig resa hem genom ett grönskande Sverige, och vi insåg att vi verkligen bor mitt i ingenting. Nästan "Norrland"! Haha..
När vi kom hem firade vi min examen och skålade i champagne, jordgubbar och grillat. Jättekul att träffa familjen igen =)

Har varit hundvakt ändå sen jag kom hem, och var nu precis hem och lämnade Ozzy. Idag har vi gått flera promenader, varit ute och sprungit, köpt en ny bil, paddlat kajak på Ösjön och ätit hästkorvsmacka i Torsång.
Jag, pappa och Ozzy. En mycket trevlig dag =)

De har BMW-dagar på bilaffären i Falun, och jag och pappa fick provköra en riktig monsterbil i 700.000 kronors-klassen. Gasade ut på motorvägen och det riktigt ven i magen när vi gasade upp emot 180km i timmen.
En sån bil skulle man ha! Blev istället en BMW kombi, den blir nog bra den också.

Äntligen sommarlov =)

Lite bättre, lite finare, lite mera San Tropez ;)


RSS 2.0