Bullar bullar bullar..

Jag har snart vant mig vid att vara hemmafru, eller ja.. jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det.
Jag har iallafall bara en lektion i veckan, på måndag morgon, sen är jag fri som en fågel. Nåja, tankten är ju att jag ska  plugga också. Gäller att få ett bra grepp på det här med självdisciplin.

Idag har jag iallafall pluggat, varit ute på en långpromenad och nu har jag precis tagit ut mitt bullbak ur ugnen, så nu sitter jag här och njuter av mina bullar och en kopp kaffe.


Underbart =)

Våffeldagen!!
Imorse åkte jag och Majsan för vår numera månadsenliga storhandling på Willys, så nu har jag fyllt på i kylen så det räcker för en tid framöver. Sen gjorde vi god våffellunch hemma hos mig.

Jag har 3 anledningar att vara glad för tillfället:

1. Jag fick igår reda på att jag får mucho grande tillbaka på skatten. Har i stort sett hela min resa tur och retur betald till Taiwan.
2. Jag fick nyss bekräftat att jag får mitt sommarjobb på SSAB =)=)
3. Tobbe kommer hem imorgon.

Nu ska jag läsa lite civilrätt.
Tja!


Tillbaka vid tangenterna

Först och främst: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SANDRA OCH FRIDA!!

Den senaste veckans dåliga bloggande har berott på två faktorer:

1. Tentaplugg
2. Sjukdom

Jag har varit nergrävd i min mattebok dag ut och dag in. Vet inte om det hjälpte, men jag hoppas att jag lyckades skrapa ihop poäng nog för ett godkänt. Som jag sagt förut, så är matte inte min starka sida, så jag skulle bli mer än överlycklig om jag skulle ha klarat tentan.

Kände mig slö och förkyld förra helgen, och förra måndagen slog det till. Har haft feber och varit oerhört orkeslös i kroppen i en vecka nu.
Inte den bästa kombinationen, att vara sjuk och tentaplugg menar jag.

Lördagen bjöd på utgång, och jag blev konstigt nog frisk igår. Ibland kanske det kan hjälpa att rensa kroppen med alkoholhaltiga drycker. Jag vet inte.. men frisk blev jag i alla fulla fall.

Trevlig förfest hemma hos Maria och här kommer ett axplock av bilder från kvällen:

                                                                       

Träning ikväll, med min alltid så glada träningskompis Maria.

Hej så länge!

Vackra väder

Solen skiner, himlen är blå.. men vad gör väl det, jag ska ju ändå sitta inne och plugga matte. Kunde det inte vara dåligt väder de dagar man ska tentaplugga? Önskar jag kunde ha en liten inverkan på vädret iallafall. Men icke!!
En promenad fick jag lov att ta på förmiddagen, för att njuta lite av det fina vädret.

Gårdagen spenderades i Romme, med kärt besök av Sara och Micke. Väldigt kul hade vi =), vilket bilden nedan kanske också kan intyga.

                                       

Jag har kommit på en ny studieteknik som jag hoppas kommer ge goda resultat: Jag lyssnar på Mozart. Det är väldigt avslappnande och jag hoppas min hjärna jobbar på högvarv numera.
Nu ska jag återgå till studierna.

Hej hej!

Det var väl dags för vinden att vända..

Jag som trodde att jag var inne i en bra fas, ja, jag nästan gick och trallade på "Jag är så lycklig, jag är så lycklig.. " när jag helt plötsligt idag fick ett slag under bältet. Vinden har vänt!
De senaste veckorna har alltså varit över förväntan, jag har glädjts åt att jag inte längre några omtentor har, jag har fått tillbaka min extrema träningslust, jag har världens underbaraste pojkvän, vänner och familj, och jag fick igår till 90% garanterat att jag har ett sommarjobb.

Men som sagt.. det kan ju inte fortsätta så här för evigt.
Därför gjorde Julia idag en hemsk upptäckt, när hon tog en paus i sitt så gedigra matteräknande.
Hon kollade in kursschemat för resten av våren, och till hennes stora fasa ligger båda kurstentorna på SAMMA DAG OCH SAMMA TID..!!!! 29 maj, kl. 9.00 - 14.00.
Jag blir galen.. ringde min lärare i ena kursen men han kan tydligen inget göra. "Du får skriva båda samtidigt!" Tack för den du! Bara handelsrätten kommer ju ta hela de 5 timmar jag får sitta skrivandes, och då får alltså ekonomikursen inte så mycket tid till övers. Jag måste försöka ändra på detta!!

Och inte nog med att min närmaste omgivning redan i dagsläget påstår att jag lever i stress, så gjorde ju detta inte situationen bättre direkt.

Tidigare i förmiddags gjorde jag ett intressant stresstest på Hjärt- och Lungfondens hemsida.
Om man låg över 35 poäng så reagerar man ofta och intensivt med stressituationer. JAG FICK 49 POÄNG!! Haha.. kanske dags att skärpa dig Julia!

Prova du också, poängen lyder som följer: 0 inte alls, 1 inte direkt, 2 ganska bra, 3 helt och hållet.
Sen räknar man bara ihop totalpoängen.

Om du har under 25 poäng upplever du dig själv som en lugn person. Mellan 25 och 35 poäng visar att du har en benägenhet för stressreaktioner och mer än 35 poäng att du ofta och intensivt reagerar med stressreaktioner.


Testa ditt stressbeteende
Nu ska jag återgå till matten, om jag kan hålla tankarna borta från allt annat som stressar mig förstås.

Våren på intåg

Dagarna och veckorna flyger iväg. Det är snart mitten av mars och våren är på sitt intågande.
Snön börjar smälta, slasken visar upp sin bästa sida och plusgrader hägrar. Fåglarna börjar kvittra och det blir ljusare ute.
Helgen spenderades i Örebro hos Tobbe. Väldigt trevligt =) Träffade hans kompisar, åt gott - och äckligt (prova ALDRIG Eldorados frysta kebabkött!!), shoppade och var på 90-talsfest.
Nu har en ny vecka börjat, som kommer bestå av endast 2 saker för min del: tentaplugg och träning.
Har mattetenta nästa fredag, och eftersom matematik inte är min starka sida så måste jag alltså lägga ner så mycket tid som jag kan om jag ska lyckas.

Hej så länge!


Ny vecka

Helgen har varit riktigt bra. Jätterolig fest i fredags och i lördags kom Tobbe hem.
Igår blev  det att gå upp tidigt och kolla på Vasaloppet och heja på pappa. Sedan bar det av ut i skogen med Tobbe och Saman för att åka snowboard. En halvmeter lössnö!! Underbart!! Sen grillade vi korv och hade det trevligt.
 


                
Kvällen avslutades ännu bättre.. jag fick reda på att jag klarade min sista omtenta. Lovely! =)

Idag har jag varit i skolan hela dagen, och nu sitter jag här och väntar på att Tobbe ska komma hem.
Tja!
 

RSS 2.0