Mysig tjejmiddag :)

God förmiddag,

Igår var jag jag i skolan hela dagen för vårt grupparbete, och nu börjar vi se ljuset i tunneln på vårt ca 20 sidor långa arbete samt har nästan slutför alla intervjuer. Om 2 veckor är det inlämning och tenta, och efter det tar jag semester. Eller ja, det är slut på mitt 150% studerande och jag går ner på 50% resten av terminen. Självklart har jag en del att göra fram tills dess. X arbeten ska skrivas klart och tentamen i marknadsföring ska göras.
Jag tänkte söka lite extrajobb så jag inte blir helt rastlös i november och december. Om jag inte lyckas få något jobb kan jag tänka mig att dagarna kommer bestå av träning, latte på stan, shopping (om jag har pengar?!) samt mängder av julbak och julmys.

Efter skoldagen svettades jag mig igenom ett TRX-pass, och satte mig på cykeln hem till Sofia ute på Hisingen. Var bjuden på en mysig tjejmiddag. Vi åt en jättegod köttgryta, efterrätt och tittade på fotbollen. Tack Sofia :)


Cyklade hem i halvlek, då den svenska insatsen på fotbolsplanen började kapitulera. På väg hem i mörkret över Västgötabron (tror den heter så), släppte Sverige in ytterligare mål och radiokommentatorerna var inte alltför glada.

Imorse har jag skrivit på ett par grupparbeten och nu sitter jag och tentapluggar.

Tidig svensk tid började de chilenska gruvarbetarna hissas upp, och detta har jag såklart följt på nyheterna. Det offentliggjordes för en liten stund sedan att en av gruvarbetarna haft en älskarinna, och nu har hans fru fått vetskap om detta. Hon har av mannen ombetts att inte finnas på plats när han hissas upp, istället kommer hans älskarinna att närvara. Den chilenska presidentshustrun har till och med gått in och gett frun råd. Ojojoj, vilken soppa. Mannen har nu haft över 60 dagar på sig att fundera på det otrohetsdrama, hur kommer det att sluta när han kommer upp till ytan?

Ha en bra höstdag :)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0