Torsdag, och jag försöker koncentrera mig

Ställde klockan på 7.30 imorse så jag skulle komma igång tidigt med tentaplugget. Sitter och går igenom potentiella tentafrågor och allt annat som jag måste lära mig. Har lite svårt med koncentrationen, men jag försöker ha ett fokus.

Det är ofta så, att man inför en tenta har en lätt tendens att tänka på och analysera andra världsligheter, och det kan helt plötsligt vara mycket roligare att diska, städa eller göra något annat som till vardags är tråkigt.
Funderar över livet och hur min framtid som ekonom kommer se ut. Blir motiverad av att läsa min kompis Linus blogg på ekonomistudenten.se, som utan vare sig jobb eller boende tog flyget till Nya Zeeland för ett par månader. Nu har han ett intressant, utbildningsrelaterat jobb och jag känner att "kan han, så kan jag."
Det gäller bara att våga. Det är något jag ska göra när jag till våren blir klar och avslutar kapitlet "högskolestudier" och tar mig ut på arbetsmarknaden, till det seriösa livet.

Fram tills dess ska jag njuta av friheten, där jag i stort sett planerar mina dagar helt själv.

Här kommer en fin bild från Midsommar, då livet var ett kalas.

Nu måste jag fortsätta fokusera på det som är viktigt för stunden, innan jag tar en lunchpass med kettlebells.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0