Fredagen mot sitt slut

Helgen är här..

Hade veckans enda lektion idag på förmiddagen. Tog färjan över till Lindholmen där jag spenderade 3 timmar drickandes te och varm choklad tillsammans med Lena.


När jag kom hem försökte jag via Skype att sammanställa ett grupparbete i min distanskurs. Sedan satte jag mig på cykeln i det fina höstvädret och mötte upp Lena i stan för en mysig fika och fönstershopping.




Tog mig hemåt efter ett par timmar, och lagade en god fredagsmiddag. Sedan var det dags att sätta sig på cykeln igen, nu i ett kallare mörker. Cykellampor och mössa på!
Har haft en mysig kväll hemma hos Lena och Mange med IDOL.
Kom nyss hem, och jag är uppskärrad efter vad jag nyss bevittnade. Precis neranför mitt hus ligger Hemköp och ett torg, där jag vart stoppad av en polis när jag kom på min cykel. Ett flertal poliser och vakter stod och spanade, och polismannen frågade vart jag skulle. Jag sa att jag bor precis här ovanför och han sa att det var ok för mig att åka hem, men jag fick absolut inte åka åt höger. Jag frågade såklart vad som hade hänt, men fick till svar att han inget kunde säga.
Ringde upp Lena fort som sjutton och cyklade den sista biten hem. Låste snabbt cykeln och gick in i trapphuset och tillslut in i min lägenhet, in i säkerheten. Har förgäves försökt hitta information på nätet, utan lycka.
Får se om det står något i tidningen imorgon.

Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0