Vädersvängning

Här i Göteborg slutar man aldrig förvånas av vädret.
Här kommer dagens väderleksrapport:
Skyet En mulen morgon.
Snø Sen kom årets första hagel- och snöfall på förmiddagen.
Klarvær Efter lunch sken solen upp och det blev riktigt härlig väder.
Kraftig regn Framåt kvällen kom regnet och stormen.


            Utanför mitt fönster kunde jag skåda årets första snö :)

Har återigen spenderat denna dag hemma med plugg. Har även de senaste dagarna lagt till ett ytterligare 'att-göra' i min kalender, då jag jobbar med en marknadsundersökning åt Midwaggon. Skönt att variera skolarbetet med lite arbete. Vid lunch snörde jag på mig löparskorna och styrde mot Slottsskogen, där jag körde det första löp-passet på länge. Jag hoppades av hela mitt hjärta att mina benhinnor hålla måttet, men så fel jag hade. Jag fick lov att gå om vartannat för att skona denna kroppsdel (som jag faktiskt vet vad den heter).
En svettig Julia kom tillbaka in i värmen och gjorde en god sallad till lunch, för att senare fortsätta resten av eftermiddagen med plugg.

Mötte upp Marie inne i stan vid halv sex och gick på en efterlängtad bio: Lyckan, Kärleken och Meningen med livet med Julia Roberts.

En riktigt bra film.. med både allvar, humor och kärlek.
Nu vill jag ut och resa igen.. drömmer mig bort till en strand långt bort i fjärran öster.
På cykeln hem var det svårt att hålla balansen om vartannat då det blåst upp till rejält oväder med piskade vind och regn. Mina händer var kalla som ispinnar när jag klev innanför dörren.
Nu väntar en kall höst, och jag måste köpa mig en riktigt varm och skön vinterjacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0